Avrupa` da Zırhlı Yarışı


-Versay Antlaşması` ndan sonra Almanya` nın gemi inşa etmesi sınırlandırıldı. Ama Almanların denizlerde bir gücü olmalıydı. Ve en sonunda bir Alman mühendislik harikası olan DEUTSCHLAND sınıfı kruvazörler ortaya çıktı. Bu savaş gemileri ondan hızlı olan her şeyden güçlü, ondan güçlü olan her şey` dende hızlıydı.

-Bunu gören Fransızlar Almanlardan korkarak yeni bir zırhlı tasarlamaya başladı. Bu da DUNKERQUE sınıfı zırhlılardı.  DUNKERQUE  klasik zırhlı tasarımından farklı olarak tüm taretleri öndeydi çünkü DUNKERQUE bir kovalama gemisiydi.



-İtalyanlar çok geri kalmaya başladı bu yüzden kendi zırhlılarını tasarladılar ve ortaya çok teknolojik, çok modern, çok güçlü ve İtalyan estetik anlayışının bir harikası olan VİTTORİO VENETO çıktı. Bu gemiler birçok tarihçi tarafından en güzel zırhlılar olarak çağrılır.


-Almanlar DUNKERQUE sınıfını bahane ederek Versay Antlaşmasını ihlal etti  ve bir zırhlı-ağır kruvazör karışımı olan SCHARNHORST  sınıfını tasarladı ve inşa etti. Bu gemilere ilk  başta 15 inch` lik 3x2 lik toplar yerleştirilmek istendi ama elde olmadığı için kısa süreliğine 11 inch` lik DEUTSCHLAND topları yerleştirildi. Hazır olunca  15 inch lik topları takacaklardı ama nasip olmadı.

-Bu iki gemi sınıfı Fransa` yı yeni bir zırhlı tasarlamaya itti. Ve RİCHELİEU sınıfı doğdu.  Bu gemilerde DUNKERQUE sınıfına benziyordu. Artık 2x4` lü taret bir Fransız klasiği  oldu.

 



-RİCHELİEU` y bahane eden Almanlar Avrupa` nın en büyük savaş gemilerini tasarladı. Bu da BİSMACsınıfı zırhlılar bunlardan toplam 2 tane inşa edildi bunların birincisi Atlantik Şövalyesi  BİSMACK ikincisi de Kuzeyin Yanlız Kraliçesi TİRPİTZ. Bu gemilerde 4x2 lik  15  inch toplar kullanıldı.


-Bu arada İngilizlerde Çay içmiyordu onlarda KİNG GEORGE V sınıfını inşa etti. Bu zırhlılar anlaşma zırhlısı olduğu için İngilizler 3x4 top koyamadı ama bir tareti  ikili koyup anlaşmayı bozmadılar. 



DEUTSCHLAND` dan başlayan bir zırhlı inşa etme silsilesi.








Yorumlar